Monday 7 May 2012

SKPDW2012 Part1

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Last Saturday...masa orang lain tengah duk sibuk2 membersih kat kat KL...i went to Shah Alam pegi Seminar Kuasai Diri Wanita 2012..seminar pertama di Malaysia gabungan Fiona Tahir and Dr.Azizan Osman (Mentor #1 Malaysia).

4 Things To Change I Must Change First!!

Yes...sangat setuju...100% setuju..untuk sesuatu berubah...diri sendiri perlu berubah...

Jika ingin bahagia..maka harusla membahagiakan orang - orang disekeliling terdahulu ..kemudian kebahagiaan itu pasti akan datang..this is law of universal attractions..

Jika mahukan kekayaan - kekayaan sangat subjektif - kaya ilmu, kaya harta, kaya budi..semuanya adalah pelbagai bentuk kekayaan..

If kaya ilmu - kita kongsikan ilmu yang bermanafaat pada ramai orang 
If kaya harta - menyumbanglah setakat kemampuan yang ada walau pun sedikit hasilnya akan banyak lagi...konsep yang sama..selangkah kita mendekati Allah..sepuluh langkah Allah akan menghampiri kita...

The More u Give..The More More More you will get Back... 

Ini prinsip asas yang sering ditekankan oleh Dr Azizan walau apa pun seminar yang dibuat...

Wanita ini umpama air mudah berubah...sifat air..- air mempunyai molekul yang senang dipengaruhi - ambil contoh air jika kita letak berhampiran dengan peti ais ikan mesti kita akan rase dan bau ikan pada air itu...itulah sifat wanita  kebanyakan wanita memang mudah dipengaruhi dan mudah dibentuk..dan inilah antara sebab mengapa Dr Azizan buat Seminar ni...serius seminar sangat berguna dan bagus untuk dihadiri oleh semua wanita diluar..
unfortunately seminar ni dah berakhir semalam 6 Mei 2012 @ Berjaya Times Square..which i attended for second time..hahaha..

 Hmm...after opening  speech by Dr Azizan, Puan Fiona plak give her talks. She is seriously gorgeous and brilliant.Sangat admire dia..the way she talks, she is beautiful. Ce tengok gambar kat  bawah...cantik kan dia? 
 
 The main point  - wanita semua perlu perasan..Perlu perasan kita cantik..if kita xperasan kita cantik siapa lagi nk perasan kita cantik? setuju x? semua wanita memiliki kecantikkan dan kekuatan dalaman yang sangat luar biasa..

I have homework to be completed from this course actually...huhu...tp xlagi completekan..apakah? ok..will complete it soonest possible..

What else Elmu yang boleh dikongsi..o ye..first..wanita..oo..me myself wanita yang hebat ini..xperlu menyalahkan orang lain..teruslah bersikap positif..even the biawak yang ada dalam diri sendiri..

"Apa yang kelihatan cantik pada diri saya? Sebenarnya ada pada semua orang pun... Iaitu...: SENYUM... Tak perlu kata apa apa...senyum pun dah boleh menaikkan 'aura' diri kita, membuat orang disekeliling kita menjadi gembira... Senyum ni mcm virus. Virus yg positif. Bila kita senyum, semakin ramai orang yg akan senyum, menceriakan suasana... Tak guna kalau pakai baju cantik2, aksessori yg cantik2, kalau kita tidak pakai senyuman di muka kita... Jadi, rajin2 lah senyum pada semua orang sekalipun, walaupun pd cleaner di toilet, walau pd org yg tidak kita kenali... senyumlah selalu ya!!! Katakan selalu pada diri anda " Saya wanita hebat! Anggun dan menawan!".FT

Dr. Azizan with Puan Fiona after the event @ Shah Alam.



Cantik luar cantik dalam, cantik dengar sini..rasanya to stop now...nnat later sambung balik with the homework yang Puan Fiona bg yang xsiap2 lagi..haha..so siapa wanita hebat? it's me..u..all women u read this blog..haha.p/s picture credit to Alumni DrAzizan

No comments:

Post a Comment